The Voice TV2 - Kiéleződhet a két kereskedelmi csatorna között folyó nézettségi verseny

Idén ősszel talán kiéleződhet a két kereskedelmi csatorna között folyó nézettségi verseny, hiszen a TV2 egy új formátumú tehetségkutatót, a The Voice-ot indítja az X-Faktorral szemben.
Nagy a titkolózás a csatornánál, de az Új Ász információi szerint komoly kikötésekkel kerülhet csak képernyőre a produkció. Ami bizonyos: semmilyen tekintetben sem hasonlíthat majd a hazánkban eddig már képernyőre került tehetségkutatókra. Nem vehet benne részt például a TV2 jól bevált műsorvezető párosa, mint ahogy egyik már valahol bizonyított zsűritag sem juthat szerephez. Ami kérdés, hogy a merőben új, merőben más formátum tarolhat-e a tehetségkutató-áradathoz szokott és lassan belefásult közönség körében. Réz András kritikus szerint nem igazán, míg Árpa Attila televíziós szakember szerint a nézettségi adatok adott esetben csak számok, amelyeket nem a valóság, inkább a pénz alakít. Újabb és még újabb formátumokat lehet gyártani a tehetségkutatás kaptafájára. Az, hogy a The Voice-ban háttal ülnek majd a zsűritagok a versenyzőknek, nem jelent túl sokat. Ezzel az erővel lehet majd gyártani olyan produkciókat, ahol a vádlivonaluk alapján ítélik majd meg, hogy ki juthat tovább, de olyat is, ahol a versenyzők csuklyával a fejükön énekelnek egy medence alján ülve. Mondom ezt azért, mert a verseny már a válogatókon eldől, a többi csak klisé. Nem a fellépők, hanem a csatornák harca ez. Azt csak tapintatosan kérdezném meg: a korábban sztárolt gyerekek ma hol vannak? - fejtette ki véleményét Réz András. Ezzel szemben Árpa Attila már jóval keményebb hangot ütött meg.
Az X-Faktor egy cirkusz, ezért nem is érdemes összehasonlítani a The Voice-szal. A Megasztárral már inkább, hiszen az hosszú távon bizonyította, hogy helye van a kereskedelmi tévézésben. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a tehetségkutatóknak - legyenek bármilyen köntösbe is bújtatva - mindig lesz helyük a képernyőn, és a TV2 most megszerzett műsora mindenképpen valami újat mutat majd a piacnak azzal, hogy végre nem jól eladható csinibabákat és cuki fiúkat keres, hanem a hangot helyezi előtérbe. Hozzá kell tennem: azt nem lehet megjósolni, hogy nyerhetnek-e ezzel nézettségi versenyt, mivel nehezen tudom elképzelni, hogy ebben az országban éppen az 50 milliárdos médiapiacon ne lehetne találni egy olyan embert, aki bizonyos összegért úgy nyomjon meg egy gombot, hogy az valamelyik irányba eltolja azt a bizonyos döntő 10 százalékot - fejtette ki véleményét Árpa Attila.